Friday, December 10, 2021

Budak Lab

 


"AaaaAaa..Aku kena kawin! Kalau aku tak kawin sekarang entah sampai bila-bila pun aku tak kawin." Mina senonong laju menapak masuk ke bilik siswazah. Berdentum bunyi pintu kalis bunyi. Tak menyapa kiri dan kanan dia terus menghadap komputer riba. 


"Hmm, aku dapat bau dah ni... bau nasi minyak." Zairul, yang lama diam di sudut hujung bilik tiba-tiba menjampuk
laju.

"Itu bau nasi minyak kat kedai, nasi minyak aku belum. Calonnya entah la sedang buat apa sekarang tak muncul-muncul lagi ni." 

"Kau dah kenapa?" Senior selang empat buah kubikal menjeling. 

"Media contamn laaa... sampel sel dah tinggal sikit je. Nak kena beranakkan dulu sel line tu lagi sekali. Dah kena tunggu lagi."

"Nasib badannnnn." 


"Ahhh..balik dulu lah. Dah masuk maghrib ni." Komputer ribanya dimatikan. "Jumpa esok. Tu pun kalau aku masuk."



No comments:

Post a Comment